Onsdag

Det finns dagar då man skimmrar ur ögonen. Då man är fin, inte ser sliten ut alls. Senaste tiden har jag ofta kännt mig så. De dagarna det inte är så känns det förvirrande. Vilka produkter ska jag använda för att återfå glansen i ögonen. Jag lägger en, för en vardag, snygg ögonmejk, men det funkar inte. Kladdar på lite concealer. Ögonen är fortfarande blanka. Tänker att lite rough livar upp stämmningen. Men sen känner jag mig bara röd och mossig. Dämpar det röda med lite matt puderfoundation. Bättre. Men ögonen är fortfarande rätt så livlösa - utan den där lågan. I ett sista desperat försök applicerar jag läppglans. Lite lite, vad hjälper läppglans när ögonen inte vill? Tydligen jättemycket. Gud vad mycket skillnad, inbillad eller ej, lite läppglans kan göra. Gosh.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0