27

Jag måste vakna klockan fyra. Imorse gick jag och la mig klockan fyra. Det är allt lustigt det.

S

Detta må inte vara korekt stavat, grammatiken även kommer inte vara helt felfri. Men; detta men: jag har haft en underbar kväll. En kväll med oudda tal, jag kommer inte ihåg vad oudda tal heter. En kväll där GT träffades på, inte av mig. Även tjejen som förföljer oss var med på ett hörn, eller kanske två. Men en fantastiskt kväll med sperma-bilder, där jag försökte truta in en kanske 60årig-lirare att våga ta språnget och säga :"Du, jag är typ kär i dig; jag kanske tom kan säga att jag älskar dig." Jag hoppas att han vågar säga att han älskar henne; men jag sprang iväg och bytte vagn. Förfrågan om han får vara min pojkvän kom också, men även den sprang jag iväg från. Sen var ett spöke på stället; men mest oudda tal och stripes och squares.

Underbar kväll. _underbart som jag vill minnas. Dålig indie som jag vill minnas. För att minnas skriver jag. Fylla jag vill minnas. 1 liter vatten har druckits.

God Natt. Om några timmar; typ 31 är jag i Österreich.

Min förmåga brister

Utanför min port ligger kläder, pennor och korgar toppade med en tung staty som gått sönder. Utslängd? Nu är det jul igen.

24







Efter kyrkan



Jag ska få en symaskin.



Jag är tydligen en mästare på att slå in snygga och "personliga" paket.



Sen blev jag förvånad, men så glad; ack så glad!

23

Jag har kommit på vilken hårfärg jag har: den som Julie Cooper har i början av OC. Smickrande; speciellt då hon är mitt mål. Trés bien, och jag gjorde det utan att ens inse - jag måste vara övernaturligt smart.

Köpt julklappar, slagit in dessa, vilket måste vara en av de tråkigaste görorna på jorden, läst ut Lolita, och jag borde slagit upp alla snuskiga franska uttryck! But Í didn´t - nice girl!

Nu uttnyttjar jag min hårfärg - med användandet av ton av smink. Man behöver verkligen mycket för detta hår. Samtdigt känner jag mig nervös som en liten skolflicka   - att det alltid ska vara så innan. Innan. Men jag är ju en liten skolflicka; nästa stop Wilhelmina.

Men nu måste jag ta reda på kläder; förmodligen svarta då det är det som inte skär sig med denna hårfärg. Och ja; min fokus ligger endast på en sak.


THX S.

Den bästa måndagen på länge. Några, läs en kanske två, bilder som kommer lägga grunden till ett nytt facebook album. Lite ångestskapande inför morgondagen, javisst ja. Att de träffas, vem kunde ana?
Sen lite ångest inför om jag kommer hinna köpa julklapp imorrn, annars får det väl bli en chokladask från 7/11.
Sen en klyscha som besannades. Rödvin och GT, som jag dock kallar Gin Tonic.
Men även om klyschan är sann, är den dock jävligt vacker. Och övningarna inför nians skolbal genomlevs pånytt. "Snygg klänning" - att jag inte bara kunde svara tack, leende.

Sova, se när jag vaknar, men först tetris, bara en runda.....såklart.

JAG VILL HA RÖTT - ÅÅ HORA.

Mitt hår skulle bli rött. Heroinrött. Istället blev det brunt.

Nackdelar med denna hårfärg:

Jag behöver mycket mer smink.
Det är flygigt
Det skulle se väääldigt sunkigt ut om jag inte skulle tvätta det
Det är inte fint.

Fördelar:

Det passat att vara uppsatt i en blå glittertofs.

Men jag klagar inte, å nej. Det är ju bara hår.

Gettig there

Jag har aldrig varit bra på tetris.




Fredagkväll

Jag har återfått min förmåga att läsa. Att uppskatta det jag läser. Håller på med en fantastisk bok, som jag lagt undan tidigare efter sisådär 50sidor, men nu var det dags igen. Hur kan man inte uppskatta paranteser som denna:

"Min ytterst fotogeniska mor dog i en underlig olycka (picknick, blixt) "

De första femtio sidorna: så mänskliga, så förståeliga men samtidigt så sjuka. Ett praktexemplar av magic realism; minus det magiska då. Att väva in sjukdomen i en annars så levande vävnad. Att få läsaren att känna sig sjuk själv. Herre min gud, karl är ju bra!

Inte för att jag tror att du kommer göra det

Läsa- innanmäten + ny uttfyllnad = Lida

Underbart. Ack så kreativ jag är en grå dag som denna!

Ähm ja.

Det är lite lustigt. Då jag har tagit mig an att läsa de tre senaste HP böckerna har jag blivit helt absorberad (återigen). Skuggan av den besattheten jag visade förut, som jag för den delen även genererade pokémon. Det var tider det: då man helt dök in i världar. Tyvärr är det inte riktigt så längre, man växer ju upp och allt det där.

Ibland kan jag fortfarande förnimma samma interesse, men det varar aldrig lika länge. Oftast bara under läsandets, tittandets stund och sen är det ett tillbakafall i realiteten.

Men nu, med hp, stannar det kvar lite längre. På väg hem från tunnelbanan föreställer jag mig vad jag skulle ha på mig om jag skulle vara häxa och tvungen att kämpa mot de onda. Jag tänkter först i mina egna kläder och sen lite mer fantasifullt. Av det jag har skulle det bli en klassisk uniform, bestående av svarta tights, AA t-shirt, min jacka (som faktiskt skulle kunna misstolkas som en kort "cloak" (jag är inte nöjd med de förklaringar tyda kan ge mig på översättnigen)). Sen skulle håret såklart vara uppsatt i en hög tofs, då det ju är det enda som kan vara praktiskt försvarbart. På fötterna skulle jag ha converse även om jag har dribblat med tanken om man borde välja högklackat för effekten - men jag kom till konklusionen att det får vara en del av min fantasioutfit, då den ju är på låtsas. Men för att göra det hela lite roligare skulle jag såklart ha massvis med armband på mig, men självklart skulle jag först trolla till det så att de skulle bli tyngdlösa, jag vill ju inte att de påverkar min förning av trollstaven.

Okey till fantasioutfiten då. Denna är ju såklart så mycket bättre. Acnes volangklänning (som mini anden har på Elle omslager och elsa billgren tydligen har i sina ägor (ha ha nu lät det ju som jag känner henne - jag blir slightly attached till de bloggar jag läser)). Sen En kort svart päls, med stor huva. Pälsen skulle vara mink och vårdad. Jag vill inte att den ska se ut som något jag lyckats sno av en badlady, eller som en sån där låtsaspäls alla springer omkring med och ser ut som de har dödat deras nallar och teddy björnar och sytt ett morbidt hölje av deras hudar. Sen svarta, halvtgenomskinnliga nylon strumpbyxor (som jag såklart förhäxat så att de aldrig skulle gå sönder - wouldn't suit the outfit - även om jag är allt för söndertrassade strupbyxor, såklart). Skorna skulle vara simpla svarta högklackade platåer i ormskin. (Materialmixen blir uppenbar). Ett Armband, infattat i platina, med stora svarta stenar (vaghet, men useendet som svarta diamanter, fastänn jag inte vet vad de heter och betvivlar att sådana finns överhuvudtaget), wikipedia vill just nu inte ge mig närmare information om slipningar så denna punkt får utebli. Sen skulle mitt hår vara heroinrött och betydligt längre.

Så det har blivit sådant jag kommer att tänka på när jag lever mig in i den magiska världen (där det finns lite likheter med andra världskriget, hakkorset, Sagan om Ringen, Ämnet i davincikoden, Oliver Twist- men well det kan väl innovativt att sy ihop dessa stycken iallafall och addera lite tårar). För det är något böckerna gör - det är några av de få (hittills) som får mig att bli alldeles, alldeles tårögda och kanske då och då blinka bort en liten en också.

Okey, men det var nog tillräckligt med insyn i min lilla värld. Ett tafatt inlägg om en drömoutfit.

Imorgon är sista skoldagen för 2008 - Jag är så lyyyyyyycklig

ÅÅ och javisst ja: min mattekarriär avslutas med ett knappt mvg. HA HA take that matte D!

Men sen är det återlämningar (biologi, s v e n s k a, engelska) efter lovet - jag kan ju säga att jag inte förväntar mig speciellt mycket av engelska.

Svenskan är farlig: majoriteten har fått snäppet under och det är nog ett av de roligaste ämnen, som jag är bra (eller ursäkta mig: bäst) på i klassrummet, så jag tror att jag kommer ansluta mig till majoriteten. Men kommer bli ack så ledsen över att inte tillhöra den lyckliga minoriteten - men då det är lov imorgon: det är 100 poäng. Andas in och ut.

Sen har vi ju Biologin - 50/50 - en endochrine uppsats får väga upp; åå jag kan ju fixa källor till den imorgon - U N D E R B A R T. Så hoppas jag ett slag till.

Den lilla granen







Min mamma köpte en gran åt mig igår. Placerad lite käckt asymmetriskt sådär. Sen tog vi en tur runt lägenheten för att titta på julpynt. Snart är det jul, ja.

Torsdag





















Var i "fancy" köppcentrum för att köpa lite julklappar. Fick med mig två iallfall - mamma kommer bli glad, men annanrs finns det ju alltid kvitton. Sen gick vi även och åt Sushi - men jag var lite wild´n´cracy och valde en låda med fyra rätter istället. Men nästa gång blir det Sushi för fulla slanten.

Privileged

Äntligen har jag hittat länkar som verkar någorluda acceptabla.

En nybäddad säng som luktar tvättmedel, nytvättat hår, tvättad tshirt, "nya" avsnitt, nya upptäckelser i HPatDH och vatten.

Undebart om jag får säga det så, mina krav är inte så höga just nu.

Nytborstade tänder - snart.

Även om NY vore bättre än Miama, men man tager det man haver som det så fint heter.

Gäller dessvärre inte under projektperioden

Att sätta mobilen på ljudlöst betyder hopp.

Slytherin? Men man vill ju inte överskatta sig själv

Joo du må ha rätt med det där. Men jag behöver tid att förarbeta.

Nu återgår jag till paret Pratt - ett psykologiskt drama! HA HA som om jag inte skulle få tillräckligt av det i skoldagen.

Bok 6

När man läst boken innan vill man bara skrika: men Harry drick Felix Felicis då, så kommer allt bli bra. Alldeles för mycket ältande där, Potter.

Vi börjar 11.00 Jippijippijippi

Lustigt:

Skrika - k + v = Skriva

Det kan ju bara inte vara ett sammanträffande.

Notis

Tom Riddle är farligt snygg i tvåan. Verkligen.

Fredag

"Det är såhär man pratar med folk", och jag börjar inse att gammla människor kanske visst har rätt, ibland.

Lite sådär en tisdagskväll när Desperate stal vårat projekt

Det är konstigt att se gammla vänner som växt upp och förändrats. Att se hemska klädstilar framför sig och tänke: "Sådär skulle jag aldrig sett ut." Men samtigt inneha vetandet; joo, kanske visst. Men även om skulle mycket förändrats, men mycket stannat samma. Personer umgås, förändrar umgängeskretsar, behåller vänner. Bilder om hur dem umgås med varandra och jag börjar undra: Vem skulle jag varit med? Det verkar ju som ingen passar. Skulle jag varit jag? Vågat vara jag? Det skulle jag nog; kanske inte den jag jag är nu, men jag skulle vågat vara jag även om det inte vore uppskattat. Hur skulle mitt liv se ut? Och framförallt; Vad skulle jag ha på mig? Men ibland saknar man det ju: inte oftast, men då och då när man blir påmind om att det finns. För det är något man måste bli påmind om. Aber natürlich nicht das es dich gibt, an dich werde ich mich immer erinnern, für immer, weil ich muss und weil ich, dies lässt sich nicht verleugnen, will.

Men egentligen handlar det ju om att allt skulle kunna varit helt annourlunda, återigen, jag vill veta hur det skulle kunna varit, men samtidigt är det bra nu. Då man vet att drastiska förändringar kan innträffa då och då; mestadels då man inte längra hoppas på dem eller anar dem.

Ack så hardcore...








Jag var ack så hardcore igår och ritade en döskalle över mina mattetal - ohmy. Men nu är det ByeBye Matte och ByeBye Biologi och ByeBye natur. Lite vemodigt; javisst, så därför kommer en bild från ettan, men min kära TI-84 plus som jag aldrig skulle klarat dessa 2,5 år utan, iklädd i någon annans VRG-tröja. Sista bilden här är inte alls fräsch, men ska enbart illustrera Hinnan. Alltid när jag tillbringat längre tid i skolan lägger sig en Hinna över mig. En Hinna av äckel. Jag blir äcklig av skolan, bara ett halvår kvar så ska jag bli fräsch igen, typ då. Ack så fräsch man var i sommras. Som en sommaräng - underbart.



YO YO Gruffi(lein)


Måndag

Om jag får tillbaka min pengar (snälla, snälla snälla gud/fari) så ska jag köpa julklappar. Än intressantare; vad behöver jag? HE HE

 - Leoard Tights
 - Svarta Tights (gärna i annat material, men GT´s funkar utmärkt)
 -  Snygg BH; jättesnygg (Svart; spets; leopard; whateva)
 - Snygga trosor
 - Ett nitskärp ;dubbelradigt, silver (Hello Emokid!)
 - Guldnitar; att pyssla med HA HA
 - En symaskin
 - Pengar; mycket mycket pengar.

Sen tillkommer säkert mer specifika önskningar....

Toning; såklart



Här övade jag på första nationella; på tisdag skriver jag sista. Sista nationella provet i matematik E. Här hade jag brunt hår. Nu vill jag ha Heroin-ChristianeF-KurtCobain-rött-sunk-hår. Måste ha, måste ha, nu, imorrn. Sen skriver jag matteE med nytt hår. SCARY.

Söndag

Igår var jag på en tacky klubb - igen. Kanske inte riktigt min stil då. Jag var nog mest påklädd av alla tjejer iallafall; thank god for that.

Matte.


Lördag - och jag har fortfarande inte pluggat matte



Jag minns det som det var igår. Denna bild togs den 3 Mars; början på vårterminnen av nian. Det hade regnat, regnat regnat så otroligt mycket, förklaringen till att min relativt nyklippta hår är lockigt. Jag känner mig som jag kände mig när jag tryckte på knappen just då. Jag visste inte vad som skulle hända, då och min första impuls var att trycka på avlösaren på min mobil, för att en del av denna ovisshet skulle försvinna om jag såg klara konturer. Tärningarna hade egentlgien redan fallit då, men ovissheten om hur det skulle komma att bli fanns kvar. Finns kvar. Förklaringen till Sepia var att en dåvarande vän (och idol?) ställt in detta på min mobil.

Fredagkväll









Istället för det planerade Matte-plugget valde jag att ta ledigt. Slappna av, inte göra speciellt mycket. Dricka lite vin, titta på äckliga bilder i Illustrerad Vetenskap, fasa över historier och mördare, pröva glitterögonskuggor, titta på Finalen av Paris Hiltons New BFF (HOPPAS INTE PSYCHO GIRL VINNER!!), spela lite spel och rehabiliteras från min bok svacka.

Imorrn blir det plugg. Söndag blir det Plugg. Måndag blir det Plugg (och Swedbank). Tisdag Nationella - can´t wait.

Nu tillbaka till psychogirl.

Alexandra har kul, javisst ja.









En clownprincessa skulle det bli och en sådan blev det allt. En vacker sådan naturligtvis.

Torsdag

Word är otrolig låndsamt när den behandlar mina texter, måste bero på djupet i dem; just nu är det ett problem att skapa ett sidohuvud. En rad med text tar ca. 10min att få upp. Go Word, Go Vista, Yey.

Men under tiden, när work sammlar krafter för att processa djup gör jag fantastiska saker. Som att spela på min ipod. Eller mobil. Eller miniräknare. Eller att ta bilder på diverse saker.

Och nu verkar hela min dator stänga ner, det går inte att få upp bilder på "diverse saker".

Tordag

Känner riktigt hur inspirationen flödar emot mig på denna sida.

Lyssnar på Nirvana, äter mandariner och ska korrigera min engelska. Sen klicka på skicka. Bye bye Magic Realism och kryss i rutan.

5.December



Nu är det jul igen och nu är det jul igen, och julen vara in till påska.

Men det var inte sant men det var inte sant,för däremellan kommer fasta.


RSS 2.0