Tisdag

Alltid lika mysigt att gå och lägga sig bubblandes av vrede.

Vakna upp, harmoniskt.

Och bli lika arg sen när man kommer på vad som orsakats ens känslor.

Lördag

En bra kväll.


Underbar.


Återföreningar - utan förhoppningar. Skämt skratt glad.


Tre hårtvättar och två gånger balsam. Märken på kudden - säkert, ändå.


Det är väl att stänga boken, slut - eller öppet slut? Vem vet? Ödet såklart.


Whatever. Det är inte det jag kommer säga imorrn. Men då blir det Oscar Wilde, som kommer göra mig lycklig. Små saker, men allt jag kan förvänta mig just nu, och behöver (mer än nånsin? NÄ. Sååååå tungt är/var/whatever det ju icket.)

Lördag

Jag har svart rosa hår och Amy Winehous sminkning.

Lördag

Efter söndagensnatt kom måndag.
Efter måndagsnatt kom tisdag.
Efter tisdagsnatt kom onsdag.
Efter onsdagsnatt kom torsdag.
Efter torsdagsnatt kom fredag.
Efter fredagsnatt kom lördagen.

Efter lördagsnatt kommer det med största sannolikhet komma söndag.

Deduktiv slutledning: Efter natt kommer (högst förmodligen) dag.

Mörker blir till ljus. Enda jag inte vet är om det är in på småtimmarna eller redag grynning. Det är sådant man först vet efteråt, när man kan jämföra.

Jag är harmonisk; för att återkoppla till de improviserade talen på engelskan "The importance om medition".


Tisdag


Jag tror på ödet.


Somliga må ifrågasätta detta, argumentera med att tron på ödet utesluter den fria vilja, som vi allt så gärna vill klamra oss fast vid. Tvivla på att det är, gud förbjude, någon högre makt som bestämmer över oss.


Men jag tror på ödet.


Det beror, kanske, på att jag inte litar på mig själv tillräckligt mycket, att jag inte vill ta ansvar för alla mina handlingar, mina val. Men det är inte det ödet betyder för mig. För mig betyder det trygghet, vetskapen om att det kommer gå bra, till slut i alla fall. En pojke på en konfirmationsutflykt (jag var kär i honom, i mjuka åldern av 12,13 år) sa, när jag frågade om han trodde på ödet, han sa att han gjorde det, men att man tog sina egna beslut som påverkade händelserna. Jag har anammat det tankesättet och det har förankrat sig.


När jag traskar hem en alldeles för tidig kväll, med onda fötter, behöver jag tro på ödet.


När jag känner mig hopplös behöver jag vetskapen om att någon/något vet att det kommer gå.


När jag inte vill längre behöver jag ödet.


Ödet är min livlina, min boj, min gud, det/den som får mig att överleva. Den/det har tillräckligt ofta lyckas bevisa sig själv, med saker som inte bara kunnat vara tillfälligheter, datum, livsräddare. En tvivlare, eller existentialist, må hävda att det bara var jag som gjorde/påverkade det själv (på ett djupt psykologiskt plan). Men jag vill inte vara en sådan tvivlare, jag är skeptisk inför allt för mycket. Ödet, eller gud, eller vad som helst är det som får mig att leva vidare. Vetskapen om att efter natten kommer dagen, efter regn sol, efter mörker ljus. Moder fortuna är det för mig.


Jag måste tro på ödet, annars vore jag inte.


För egentligen är jag djupt rotad agnostiker, varken det ena eller det andra; inte heller med ödet (då jag låter mig ha fri vilja) är jag fullt övertygad - lagom.


Men ödet, i den ena eller andra formen, finns för mig.

Torsdag

Jag hatar grupparbeten. Jag hatar gruppareten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten.  Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar gruppareten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten.  Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar gruppareten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten.  Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar gruppareten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten.  Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar gruppareten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten.  Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar gruppareten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten.  Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar gruppareten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten.  Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar gruppareten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten.  Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar gruppareten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten.  Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar gruppareten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten.  Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar gruppareten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten.  Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar gruppareten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten.  Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar gruppareten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten.  Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar gruppareten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten.  Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar gruppareten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten.  Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar gruppareten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten.  Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten.
Jag hatar grupparbeten. Jag hatar gruppareten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten.  Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar gruppareten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten.  Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar gruppareten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten.  Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar gruppareten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten.  Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar gruppareten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten.  Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar gruppareten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten.  Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar gruppareten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten.  Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar gruppareten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten.  Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten.
Jag hatar grupparbeten. Jag hatar gruppareten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten.  Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar gruppareten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten.  Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar gruppareten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten.  Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar gruppareten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten.  Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar gruppareten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten.  Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar gruppareten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten.  Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar gruppareten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten.  Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar gruppareten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten.  Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar gruppareten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten.  Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar gruppareten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten.  Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar gruppareten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten.  Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar gruppareten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten.  Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar gruppareten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten.  Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar gruppareten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten.  Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar gruppareten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten.  Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar gruppareten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten.  Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar gruppareten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten.  Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar gruppareten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten.  Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar gruppareten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten.  Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar gruppareten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten.  Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar gruppareten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten.  Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar gruppareten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten.  Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar gruppareten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten.  Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar gruppareten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten.  Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten.
Jag hatar grupparbeten. Jag hatar gruppareten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten.  Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar gruppareten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten.  Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar gruppareten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten.  Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar gruppareten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten.  Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar gruppareten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten.  Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar gruppareten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten.  Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar gruppareten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten.  Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar gruppareten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten.  Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten.
Jag hatar grupparbeten. Jag hatar gruppareten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten.  Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar gruppareten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten.  Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar gruppareten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten.  Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar gruppareten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten.  Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar gruppareten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten.  Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar gruppareten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten.  Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar gruppareten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten.  Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar gruppareten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten.  Jag hatar grupparbeten. Jag hatar grupparbeten.





Speciellt när man själv måste samanställa grupperna, alltid lika kul med krig.

Torsdag

Jag hatar att jag är bunden och att det inte känns över än, fastänn jag försökt göra allt hemska, odräggliga för att hitta ett avslut. Men jag misslyckades. Som vanligt. Det känns inte, även om det kanske är.








It's all I'm saying, though its all I can say.

Onsdag

Solen gäckar mig.

Jag är sjuk. Utslagen. Jag minns inte när jag var så sjuk senast: kanske 3 år sen; men då varade det bara under en dag. Idag är jag inne på andra dagen. Natten tillbringade jag med att vakna i en-timmars-intervall för att snyta mig. Sen har jag mest legat i dvala som jag varvat med sömn och sen när jag hade tillräckligt med kraft läst en eller två sidor. Dvalan och Mardrömmarna har fått in mig på alldeles för många tankar. Och alltid kommer jag fram till samma slutsats, som styrks ju mer och mer jag kör in mig på den. Det är farligt - jag kanske har hamnat i en alldeles för stor bil i en återvändsgränd. Jag tycker inte om slutsatsen och kör vidare, kör vidare och hoppas på att det svänger och en väg breddar ut sig framför mig.

Orden gäckar mig .

Måndag

Att gå i skolan är som att spatsera på ett minfält.

Hans flin där, dina rörelser rakt framför mig och ett undflyende leende, det patetiska med att försöka borra igenom någon med ögonen som redskap, det avklippta håret på andra sidan rummet, lukten som kommer och drämmer till, doften som inte går att tvätta bort och fortfarande är densamma, de blonda lockarna, isblå ögon, skrattet som ljudar, alltid en ton ifrån att vara äkta: förvillande likt.

Och allt man vill är att det ska smälla.

Måndag

Det Hermann Hesse predikar i Stäppvargen är nog svaret på Sokrates metod. '

HA HA HA.

Söndag


Äta fisk - äta haj.

Ibland tänker jag att jag redan haft min peak i livet. Att den bästa tiden var den när jag var i åldern 3 till kanske 7, dagis en bit in på första skolåret. Jag suger ut den söta melankolin ur den tiden som redan varit, som jag inte kan hitta bevis på att den var dålig, då jag inte minns mer än fragment. Det jag annars förlitar mig på är andras berättelser om en flicka med gyllene hår som var ytterst extrovert, rättvis, delade med sin syster och var relativ klipsk (enligt andras historier om slagfärdiga meningar). Det jag själv  minns är att  V. bodde i huset mittemot och hur jag kunde vinka till henne från vårat köksfönster att S. bodde kanske 5 minuter ifrån mig, 2 om man klättrade över staket - Söder idyll.

Men sen kommer jag alltid att tänka på underbara tider jag hafts som jag kan minnas. Utflykter med bilen till olika utflyktsmål, morgoncigaretter i sunkig Christiane F. miljö; alldeles för ung, ihopmixtrandet av gräs och andra vidrigheter som var trolldrycker, ätandet av smutsig snö då man önskade att också få bli sjuk och få en laptop i present, nätter som man sprang runt på stan på pratade om lax och gick på skansen dagen efter, ljuva sommarlovskvällar med alldeles för många och stora myggbett, sittandes på bänkar framför fontäner. Oväntade händelser man aldrig skulle räknat med skulle inträffa, inte med den personen. Människor som man aldrig trodde man skulle umgås med och sedan älskade.

Så även om jag kanske redan upplevt min höjdpunkt kommer det komma eftervärk - som efter födseln; i positiv bemärkelse. Minnen som man vårdar och kan återkalla känslan på, subjektiva sanningar, istället för att behöva förlita sig på andras. Subjektiva sanningar är underbara. Och det är därför - för känslan för eftervärken: och vem vet det kanske inte är eftervärk.
 
Barndomen i själv verkat kanske bara var läckandet av fostervattnet. Hittils har det varit väntande med värk emellan (värken symbolisernade de bra stunderna; då vi ju använder förlossningen som en positiv jämförelseterm). Efter värken kommer den riktiga födseln (höjdpunkten) sen efterverken, barndomen, ungdomen, vuxenskapet, ålderdomen, döden. Så enligt denna jämförelse är jag inte ens vid liv ännu. Vilket inte känns så dåligt än  - förlösas.

N






Det finns likheter. Ögonen, vissa delar av sättet. Olikheter. Men det gör ont att se, denna förstörelse, samtidigt som jag inte kan låta bli då det är så bra. Men alltid alltid, tänker jag på dig, smärtsamt mycket när jag ser henne.





Fredag

Jobbintervjuv-fiasko. 1000 sökande,endast 130 som blev fick en telefonintervju och jag är tjejen som kommer en timme sent.





Jag känner på mig att det var score... Jag hatar att söka jobb.

Fredag

Jag är nervös. Jättenervös. Jobbintervjuv - skräck.

Torsdag

Som insvepta i ett töcken. Precis som flingorna som dansar utanför, seglar ner långsamt. Men utan den friska luften - mer tryckande kallt istället för frisläppt kallt.  Tiden som går, dagar, veckor, månader passerar förbi - minnena bleknar, allt bleknar.

Idag satt jag i 3:2 och tänkte; här satt man 2 och ett halvt år sen - var nervös. Uppropp. Och detta nervösa har blivit till en vardag, o-nervös. Jag tänker nästan aldrig tillbaka på vardagen i nian, kommer det bli likadant här? Att det bleknar - att man kan se tillbaka på det, men inte minnas hur det var. Som när man läser, man läser, ibland känner man, ibland vet man, ibland är allt klart, men samtidigt så är läsa aldrig samma som leva. Kommer denna vardag kännas som en bok.

Som bleknar, vardagen som försvinner, människorna som tynar bort - men vad med dem som man vill låta behålla färg?



Tisdag

Idag på tunnelbanan hem övermanade mig känslan. Den steg upp som en bubblande massa och jag blev tvungen att titta ut på det vintriga landskapet som åkte förbi. Leende. Som vilket psykfall som helst. Riktade ner blicken i boken, men fortsatte le. Som känslan när man är nykär och kommit på något han sagt, eller gjort. Helt fantastiskt, bara att det inte finns någon jag är kär i. Känslan av att vara stark, att klara av, att kunna - den genuina övertygelsen om att allt går i vågor; som omvälvar ändrar förnyar försämrar utvecklar slänger tillbaka kastar om byter om - rör på en.

 Ögonlock som flimmrar. Att blunda; att se.

Måndag

Idag är en dag då jag vaknade och kände mig så pigg så pigg. Som adrenalin flödade genom mina vener och jag aldrig skulle kunna sova igen.

Sen kom jag till skolan.

Dagen börjar med ett litet slängigt svenskatal.

Fyra (4) timmars hål.

Historia.

Sen kom jag hem och hade nått nollnivå. Noll. Så inihelvetetjävla trött.

Japp. Skoltrött. I mag numa. Tänker inte skriva ner alla mina hätska tankar jag hyser mot skolan just nu. Men skoltrött. Sannerligen.

Måndag

Jag har blivit blödig. I lördags trodde jag att det enbart var en biverkning av baksmällan: när jag fick kämpa för att hålla emot tårarna när jag såg på "Stockholm - Arlanda". Men även igår fick jag strida emot, vid en halvdålig amerikansk film som spelade enbart på klyschor, men var bra för det. "Där mitt hjärta finns" och Keira Knightly är ju för underbart vacker. Men tänk om det är en ihållande känsla av att vilja gråta, framför filmer...det går ju an hemma: men på bio - med smink på? Hjälp. Det var för den delen år sen jag var på bio.

Torsdag





Onsdag

Jag sitter och skriver om Kashmir konflikten. Det är svårt att skriva när dataskärmen är smutsig. En unge som ritat på den med blyerts, som inte går bort med vatten och något hårdare medel vågar jag inte försöka mig på. Detta med tanke på min lekdator som jag förstörde i ettan då jag ville rengöra skärmen med badrumrengörare. Det fungerade inte så bra så hela skärmen blev vit. Sen kunde jag inte öva stavning längre. Så därför kan jag inte stava. Och alfabetet lärde jag mig också först i fyran, är fortfarande lite osäker på alla bokstäver efter P. Så jag sitter här och skyller på blyerts.

Smörsång från 1964

La Place Rouge était vide
Devant moi marchait Nathalie
Elle avait un joli nom, mon guide
Nathalie

La Place Rouge était blanche
La neige faisait un tapis
Et je suivait par ce froid dimanche
Nathalie

Elle parlait en phrases sobres
De la Révolution d'Octobre
Je pensais déjà
Qu'après le tombeau de Lénine
On irait au Café Pouchkine
Boire un chocolat

La Place Rouge était vide
Je lui pris son bras, elle a souri
Il avait des cheveux blonds, mon guide
Nathalie, Nathalie

Dans sa chambre, a l'université
Une bande d'étudiants
L'attendait impatiemment
On a ri, on a beaucoup parlé
Ils voulaient tout savoir
Nathalie traduisait

Moscou, les plaines de Krim
Et les Champs-Elysées
On a tout mélangé et on a chanté
Et puis, ils ont débouché
En riant à l'avance
Du champagne de France
Et on a dansé

Et quand la chambre fut vide
Tous les amis étaient partis
Je suis resté seul avec mon guide
Nathalie

Plus d'questions de phrases sobres
Ni d'au Révolution d'Octobre
On n'en était plus là
Fini le tombeau de Lénine
Le chocolat de chez Pouchkine
C'est, c'était loin déjà

Que ma vie me semble vide
Mais je sais qu'un jour à Paris
C'est moi qui lui servirai de guide
Nathalie
Nathalie


Tisdag

Ja, jag är en sån där som gör pinsamma saker. På alla sätt och vis. Det jag kan trösta mig med är att jag går sista året på gymnasiet istället för första på högstadiet. Samt allt komplimanger (3!!) jag fått de senaste två dagarna av tre olika lärare inom tre ämnen. Känns bra det, riktigt jävla bra. Speciellt då det även är mina favorit ämnen: "psykologi" (...projekt...), filosofi och litteraturkunskapsdelen inom svenska. Även fast de kanske inte har så mycket med pinsamheten att göra.

För den delen, gud vad bra om jag skulle vara typ allergisk mot allt onyttigt, ur matvägen då, typ 6 dagar i veckan. För disciplin är ju inte direkt min främsta egenskap, på något område, så ett litet hudutslag, kliande och en igentäppt strupe skulle hjälpa mig en bit på vägen. Efter denna sportlovsvecka med egen matlagning skulle det kunna behövas.

Jag känner mig glad, harmoniskt, halvt bubblande glad. Det finns ingen specifik anledning till det - kanske solen? Idag börjar Desperate Houswives! Säsongsstart, ett av de få program jag inte ser på på internet. C´ést magnifique.

Söndag



Källa: Google.se

Söndag

Det är inte alltid lätt. Men även när det är svårt kan det kännas rätt. Bara rätt.

Som att ha ett blankt papper framför sig.

Det känns fel just nu, även om det är lätt så känns det fel.

Känns fel att min syster bor i Ö.
Känns fel att min pappa inte är här.
Känns fel att inte vara en familj.
Känns fel att jobba med vissa skoluppgifter.
Känns fel att ha skola imorgon, med allt vad det innebär. 

Rätt/Fel. Svart/vitt. Grått.
 

RSS 2.0