Torsdag

Om man fortfarande blir besviken, har man nog inte blivit tillräckligt sviken.

P L U G G

HA och man kan väl kalla det klart nu.


Måndag

Gud vad roligt man har det med vissa människor! Tittar på några klipp med the king of the world, minnie mouse & massa snöstorm. Och undrar om jag någonsin kommer ha genuint på riktigt jättekul igen. Sen kommer jag på att jag har det i epidoder, att perioderna bara måste förlängas lite till, mer vardag lixom.





Sen blir jag arg när man missbrukar mina låtar och skämt, sen sveper jag av det med: min musiksmak är bäst + DU SAAAAAAAAAAAKNAR MIG, fegis.

Måndag

Och sen tackade jag nej till en sista förenande akt och nu kommer allt som återstår förmodligen ske genom en indirekt blick på facebook. Och ja, även om allt blir lättare och inte hugger längre så är det ju ändå så synd. Kan ju upprepa "Und sag nur ein Wort, so wird meine Seele geheilt", lite fritt ur minnet sådär. Men det stämmer ju tyvärr fortfarande. But it aint gonna happen. Och allt jag ska göra är att andas och HÅLLA KÄFTEN. Som om jag skulle lyckas i dessa nostalgiska tider.

Nu ska jag skriva religion. Det är sååååå tråkigt!

Måndag




Och Å jag vill också, jag vet att man inte får förvänta eller vänta, men jag behöver ett litet (okey ett stort) K L I C K.

Lördag

Jag har haft en uppsjö av tid. Ledigt sedan tisdag. Och trots det kommer jag sitta imorgon och plita ner mina sista två skoluppgifter. Söndag. Det enda som är positivt är att dem inte är långa och att jag förhoppningsvis inte får en skrivblockad. Försöker intala mig att jag inte bryr mig om betyg och så. Men det är ju bara bullshit. Söndag.

Imorgon kan jag ju då, efter avklarat arbete visa ett collage samanställt genom enbart pluggscesioner från VRG, som jag har på denna dator. Det blir ju fun. Men först ska jag bli klar och dra lite i färgerna.





BTW så såg jag nyss filmen Stranger than fiction på TV4; och den var ju charmig kan man säga.

Lördag

Hallå? Här du dött? Vad har hänt?

Som ett litet sms några år till alperna. Men wtf? Jag börjar ju bli lite smått orolig. Nojjig är jag alltid. Vore ju skönt att veta, kan man ju säga.

Lördag

Jag tillbringar denna underbara lördagseftermiddag med att göra quizzes på facebook. Snart kanske jag festar till det genom att se på the hills; men först ska jag ta reda på vilken pokémon jag är och vem i Gossip Girl jag ska dejta.

Fredag

Idag har mitt humör gått tvärtemot vädret.

När det regnade kände jag ett fridfullt lugn.

Nu när det är sol så känner jag mig svart och svår. En kväll för Allure.

Studentklänning

ÅÅ vad jag älskar min studentklänning. Den är helt helt underbar. Trodde aldrig att en  jag skulle hitta den perfekta vita studentklänningen utan var inne på spåret att köpa en jätte-jätte enkel klänning på H&M eller gudförbjude Gina Tricot och lägga till ett halsband för att få lite effekt. Men nej. Nu är inte det nödvändigt då jag har min klänning; som inte ens är genomskinlig! Underbart. Jag har till och med lyckats rota fram ett litet litet svart skärp som förhöjer allt. Samt att jag har skor och väska. Underbart. Enda problemet är ju då att jag inte passar i min studentmössa. Mössan ser ut som skit. Det kommer säkert sluta med att jag bär omkring på den hela dagen istället för att ha den på huvudet. Men klänningen. ÅÅ.

Torsdag

Idag ska jag då göra massvis med roliga saker. Som att städa mitt rum och skriva loggboksinlägg. Fun fun.

Men först Gossip Girl. Sen sätter jag igång. Typ. Så fort jag inte har några krav alls på mig förslappas jag helt. Det är inte så bra. Och det här inlägget var rätt så onödigt, men det får väl komma fler senare idag.

AA kan berätta vad jag gjort denna vecka. För att i alla fall få en "Det-har-jag-gjort-idag-blogg" istället för en jag har ingen mening alls med detta inlägg blogg.

Måndag: Sista projektdagen
Tisdag: Stan med M&J, ett utforskande av valstugor, sen får man såklart inte glömma klassmys senare på eftermiddagen sm blev till kväll som mynnades ut i ett påhittat försvarstal för något jag inte blivit anklagad för.
Onsdag: Stan med Mamma - hittade en STUDENTKLÄNNING! + present till C, sen snyltande med J på Hälsomässan i Kungsträdgården.

Ja. Och sen är vi här då. Torsdag.




Och som sann "Det-har-jag-gjort-idag-bloggare" ska man ju ha minst en bild i varje inlägg. Det spelar ingen roll om den är gammal eller använts 57 gånger innan, men den ska finnas med. Så här. En gammal - men hör och häpna - oanvänd. Samt att jag inte dubbelkollat detta i Word, för det är ju då inte nödvändigt.

Måndag

Sista projektdagen.

Och jag har upptäckt att det där med foundation inte nögvändigtvis är humbug.

Lite Söndagsångest sådär.

Ibland såhär på söndagskvällen övermannar mig ångesten. Speciellt denna söndag. Nästa söndag kommer det vara än värre. Idag är det exakt 12 dagar kvar tills gymnasiet är ett avslutat kapitel.


Tre år kommer vara över efter en champagnefrukost, studentlunch, flak, mottagning och slutskiva. Bra att dagen är så fylld. Då kommer man inte ha tid att ha ångest då i alla fall. Fördel.


ÅÅ nu blir jag sentimental. Varje dag avslutas nya kapitel. Imorgon är projektet över. Sen är det ett lov på 6 dagar. Vem fan ger 6 dagar ledigt, två veckor innan studenten? Är inte det det dummaste, det är ju nu man vill vara med folket en sista gång. Sen sista samhällslektionen, sista gången svenska, sista gången filosofi. Sista sista sista.


Det är pirrigt och förväntansfullt; men det har inte känts som tre år. Det har gått för fort! Även om det ibland har sugit så har det gått så snabbt. Vart tog gymnasietiden vägen? Men det går väl fort när man har roligt, säger man jue.

Söndag

Jag behöver en studentklänning. För jag vill inte ha den klänningen jag har haft på mig på skolavslutnigen i nian och ettan av gymnasiet. Det vore inte okey. Snälla låt mig hitta en vacker vit klänning! För jag vill inte vara tjejen som har en annan färg på det - för att säga sanningen är det alltid en kontig brud som kör på det.

Vad som vore coolt att ha på sig vore en vit Kate Mossig kavaj, men då jag inte har figuren av Kate Moss är det lite omöjligt. En vacker fin klänning som passar mig. Snälla. + en väska. + skor. Och ojsan - pengar (sträck som i betydelse minus).

Söndag

Igår vakande jag däckad. Alltså jag vaknade klockan 8 på morgonen och kunde inte sova om; med tanke på att solen gickupp när jag var på väg hem är detta inte så underbart.

Så jag var trött hela långa dagen lång. Men idag har jag hunnit redigera bilder och lägga upp dem på Facebook; men här kommer lite bilder till detta ställe.














Och detta vakande man upp till:



Håret låg väl bra i alla fall.....om man bortser från ögonbrynen.

Fredag

Balkväll. Förväntningarna var låga. Jag menar fasta med lärare...

Men det var den bästa av två balar jag varit på. En underbar kväll som innehållit allt från att vara för full, smashade glas och gafflar på marken (båda inte på mitt bevåg!!) till oändligt många bilder (220, som många kommer hata mig för). Men en jätterolig kväll; bjuda lärare på cigaretter och äta med dem; eller den; på McDonalds efteråt. Jag är otroligt nöjd och trodde aldrig, aldrig att det skulle bli så kul ute i Saltsjöbaden. V R G andan kom fram lite då och så också. Ginatricot Skärp och en outfit signerad H&M (förutom strumpbyxorna som var lindex!). Pinsamma samtal på bussen hem som avlyssnades och skrattades åt i gammal anda, en andra plats på den subjektiva ironi piedestalen inhämtades också!


Att dansa hem till fransk musik med en mentol cigarett och soluppgång är ju inte heller så fel.

God Natt!


Och jag inser det; nu. Du är inget att ha.


Torsdag

Jag tappade min kamera två gånger igår. Men fick tillbaka den båda gångerna. Underbart. Annars skulle jag haft ångest nu; rejäl ångest. Men det har jag nu inte så det är lugnt!

Nu på morgonkvisten lärde jag mig att återskapa bilder; så om man inte förstör mitt minneskort så kan jag ta fram bilden. HE HE. Gud. Det här bådar ju inte dirket gott då. Well.

Igår var i alla fall en väldigt rolig kväll. Dans till bra musik; i platta underbara skor; med massor av stenar på och en katt på huvudet.

På vägen hem fick jag även litteraturtips och förde en interessant konversation med en smart människa. Som Carrie sa i Sex and the City (igår på trean); it's good to know that they're still out there.




Just nu sjunger jag högljutt med i Grease. Och överlägger om vad jag ska göra idag.

Tisdag

Gossip Girl vet precis vilka knappar dem ska trycka, mer svårinfluerad än så är jag inte. Dålig åttiotalsmusik (som inte är dålig utan alldeles alldeles underbar), scener med repliker som "This is the moment you're falling in love with me, is it? It is?", kläderna och sen så snuttigulliga som inte blir för söta då Blair tillbringade dem med Serena och inte med Chuck - eller det kanske blir ännu sötare?

Och jag faller som en fura.

Måndag

Ibland så älskar jag att vara student.

Speciellt när det inkluderar kattmasker och läppstift, bådera från Buttericks.


Måndag

Jag är förälskad i mitt röda läppstift från Buttericks. En känsla av att alla omkring mig tycker att det är höjden av fulhet, men det är lugnt.

Frågan ar ändrats, det handlar inte längre om det essentiella utan om en liten bonus. Maj bringar befrielse - alltid. Dont jinx it, Alexandra.

Tuggar på ett allt för stort tuggummi, käken spänner ut sig varje bett gör ont, smaken har försvunnit - men jag vill inte riktigt släppa. (än.)

























Fredag

Jag önskar jag kunde trolla med ögonen. Som Prue i Charmed. Då skulle det där med att städa vara ett löst problem.

torsdag

Jag är sannerligen en masochist. Istället för att skriva klart min svenska och sedan sova bra sömn läser jag gamla inbox-meddelanden. Men förvånansvärt nog inte så djup smärta, som det borde vara. Så det stämmer väl - jag börjar släppa taget.










Och snart kanske jag tom kastar bort.

JAG HAR GLÖMT HUR MAN SKRIVER.

 

Fika

Hon är den första som påpekade det; att jag nästan aldrig pratar om mig själv. Det märks inte riktigt, men jag tycker inte om att prata om mig själv med människor jag inte är jätte-jätte-bekväm med, ett tillstånd som ju då inte är så lätt att uppnå. Jag vet egentligen inte varför, den pinsamma sanningen är nog att jag inte vet hur man gör berättelserna om sig själv tillräckligt intressanta, för såklart det händer mig saker, hela tiden, men jag vet inte riktigt hur jag ska förmedla dem.


Att jag inte pratar om mig själv betyder ju då gudskelov inte att jag inte pratar alls: jag skulle nog påstå att jag är en person som tar lite mer plats än genomsnitt (HA HA - underbar mesig böjning här då.).  Men så får det vara. I alla fall nu.

Torsdag

Sista skolfotograferingen idag. Tema: Glasögon, ballonger och eventuellt byxlöst.

Jag förbereder mig genom att ta egobilder.



Sen kvarstår frågan om jag ska köra på ballerina eller converse. Skönt att det känns som ett av mina största problem just nu.

Tripple Red




Lite osammanhängande men jag har suttit här för länge

Jag håller på att skriva klart min filosofi, började klockan sju imorse och har suttit nästan hela hela dagen, med pausför Gilmore Girls of course.

Sen kom jag på att det fungerar fint, om man följer receptet ur min filosofiuppsatts ska det nog bli bra till slut. Slänger in lite fler källhänvisningar och sen skickar jag.


Och ja det fungerar fint! Speciellt när alla klyschigaste klyschor är på min sida.

Söndag

AH jag vill inte vill inte vill inte skriva filosofi. Så istället tittar jag på Wipe out medans min broder hänger sig åt våldsamma skrattkonvulsioner. Jag har aldrig förstått mig på det där med fysisk humor, folk som gör illa sig och så verkar lite allt för simpelt.



A kan ju berätta varför jag börjat uppdatera igen. Faktum är att studenten är nära, 29. Maj. Och till dess ska jag försöka med i alla fall ett inlägg per dag; för att sen ta bort, eller i alla fall lösenordsskydda. Den här bloggen har då inte varit särskilt långlivad, men allt lever inte i 100 år. Det är väl det som är det, det blev aldrig det jag ville, men kanske sen, under sommaren, efter sommaren, om nått år. Vem vet. Allt är ju framför en. Så nu en sista gång, så det får ett värdigt slut, för mig själv. Sen säger vi hejdå, och förvandlas till en åsna.



Söndag

Jag har på mig en t-shirt med en halvnaken kvinna och nu ska jag skita i filosofin och shoppa, om det blir varmare kanske till och med sitta på en uteservering nånstans. Ikväll kommer jag dö, men men jag är trött på det här.

Hejdå Hesse. Hejdå Sartre. Hejdå Heidegger. Hejdå Aristotoles. Hejdå hejdå, jag ska försöka leva lite nu, är det okey? Jag kommer hem senare och sysslar med er ångest.




















Söndag

Det känns som det finns lite för många lösa trådar just nu. Saker som känns som de svävar i ovisshet, men det kanske alltid är så. Och det enda man kan göra är att vänta. You can't hurry love, you know. Men väntetider kan ju vara tillräckligt roliga dem, annars får man göra dem roliga - i sann existentialistisk anda. Skriver på filosofi, häller i mig kaffe och sjunger högljudd falsksång.




Vad som hänger löst:


Sommar och allt det där

Betyg i vissa ämnen (ja, jag är torr)

62.20 - fyndigt där

Student, överaskning. Nej.


Och det var ju inte så mycket det här, bocka av och klart. Upp och ner; ner och upp, grisen gal i granens topp.

Lördag

Jag trotsade och istället för att sitta hemma och skriva på min filosofi-uppsats så slog jag mig ner på en uteservering. Smart. Nu har jag lite smått ångest, men det ordnar sig ju säkert till slut.

Det man gör när man inte gör någonting alls.

Städar

Tittar på the hills



Mango


Läsa och Sola

....

Men nu ska jag nog ta och göra något.


Fredag




 Igår vad mösspåtagningen. Första steget mot avslutet av denna första, bestämda form av livet. Underbart och hemskt samtidigt. Bländade sol och skratt.


Sen vin: sen middag vilket gjorde att dem där 2 glasen (och panikshoten gin innan jag gick till tunnelbanan) sannerligen gjorde mig glad. Middag. Missandet av en brasa. Utgång.


Vid middagen debatterades det vilken färg man skulle vara. Jag blev röd. Förstod inte riktigt; det där med självbild och hur andra ser en är allt lite intressant. Är inte det möjligt att beskriva med två kognitiva cirklar? Tror det; HA HA , lite ironiskt


Gjorde inget dumt; först stoppade ett telefonsamtal mig och efter det ett "Damen, får jag bjuda på en cigarett." Vilket man ju inte kan säga nej till; samt gratis rådgivning, vilket dem kanske ansåg var lite för personligt, men men man är ju bara ung och dum en gång. Upplysningen om att dem bästa Gigs sker live. Ja ja. Sen kom jag hem gick sönder lite och sov.

RSS 2.0