Lördag




Högen avancerar och igår tog mitt öga ett liv.

Lördag

Mitt hår luktar Allure och jag önskar mig regn.


FREDAG

Merparten på djursholm klär sig i ljusblått.

Tisdag

Du saknar mig.

Precis som pr. L framförde sin argumentation om att gilgamesheposet är början till "vår" litteraturhistoria så kan jag framföra små små "bevis", om man vill kalla det så. En skillnade skulle väl då vara att jag inte direkt har en ordlek som gör att konungen av judarna kröns. Jag är mer på stadiet av att lägga händer på liken, man sörjer. På dem smuttiga-fjuttiga freudianska anhaltspunkterna.

Tisdag

Och sen boundade vi lite över post-renässans litteratur, liknande tankegångar och Jim Morrison.




Oj, det låter ju bekant.



    

    

Tisdag

FITTA FITTA FITTA.

Denna morgon har inte börjat bra. Ilsket vaknar jag av att min mammas telefon ringer upprepade gånger, jag tittar på min mobil för att konstatera att hon bara är kvart över sju, vilket ger mig mycket tid över att sova. Men sen så kollar jag på min väckarklocka 9.30 - yey, ingen tid alls att sova kvar.

Sen tittar jag i spegeln och upptäcker att mitt hår är ovanligt fettigt, fastän jag tvättade det igår morgon. Men jag vägrar gå och tvättade det, då förra gången jag tvättade mitt hår två dagar efter varandra (och inga badaktiviteter var involverade) så blev topparns så otroligt otroligt torra.

Sen så har vi ju CSN. Man måste tydligen skicka in en studieförsäkring. Vilket inte jag gjort (och tydligen inte än fått ha gjort föränn lördag, dvs. oficiella terminsstarten). Det betyder att jag inte får pengar förutom om minst en vecka. Det betyder minst 7 dagar med 280 kronor. Jag måste låna pengar. Jag hatar att låna pengar. FUCK.

Så denna morgon är en svart och miserabel en, för särskillt svåra är ju mina problem inte, för tillfället.
Och vi har det goda kafet igen.

Prov på min "fuktiga"humor

När jag trippade hem med mitt första lass böcker (typ 1 tjugondel av det som kommer behövas detta halvår) så tänkte jag att detta sannerligen inte kommer bli en lätt kurs.


Måndag

Jag behöver massa böcker om böcker, och böcker om författare, och böcker om tider och det är cirka 100 verk allt som allt. Fullt normalt? Så jag tänkte ta det lugnt med det där och kolla när jag verkligen behöver något, förstår mig inte på allt än. HAHA. Det här verkar ju interessant.... istället för att få pengar kommer jag behöva lägga ut massa? Wellwell, skulle ju då inte tro det.

Söndag

Och dagen spenderas med att förvirrat stirra på mitt schema och undra vart fan jag ska imorgon.

Sen försöker jag även städa och organisera, placera papper i rätt högar, vika kläder sortera bilder och mejl. Sånt där som gör det lättare att göra viktiga saker sen när man behöver det. Samtidigt tittar jag på min nog favoritserie: Gilmore Girls. För det måste väl vara min favoritserie. Jag vaknar vid 9.45 (lördag) respektive 10.30 (söndag) för att se om avsnitt som jag redan sett. Jag tycker vanligtvis inte om att se om avsnitt allt för ofta. Å vad jag vill ha boxen med alla alla avsnitt. (Fastänn det finns ju andra underbara serier också, men dem skulle nog inte få mig att vakna en helg-morgon för att se avsnitt jag redan sett.)

Lördag

Ett självutlämnande inlägg, som jag kanske inte borde publicera, men jag skriver ju denna blogg så att jag ska minnas, så att jag ska veta hur jag tänkte som 18-åring, så det publiceras och jag skriver.

Alltid denna plats tre. Efter bästa vän och pojkvän kommer jag. Om pojkvän/flickvän saknas flyttar jag upp till plats 2. Högre kommer jag inte - glastaket.

Men kommer jag nöja mig med det? Nej, såklart inte. Det är därför jag avverkar relation efter relation. Det låter hemskt, men jag är ju aldrig etta endå, när jag är det kommer jag vara lojal till the end (men hoppas att jag hittar någon som älskar mig med, än jag älskar honom.) .

Jaja. Plats 3. Plats 2.

Det suger.

Lördag

Jag vet inte vad jag ska ha på mig. Så istället klär jag ut mig.

Sommar 2009

Jag har sannslöst tråkigt. Så jag stjäl en lista för att skriva om hur min sommar vart.

Sommarens...

...sommarpratare: Ja - pass.

...resa: Då jag bara rest en gång denna sommar är svaret rätt så självklart. En vecka på Kos var bra, eller bättre till och med.



...utflykt: Några dagar på Trångholmen hos Frida var väldigt mysigt. Och det är väl just det utflykter ska vara - mysiga. Men sen när alla lämnat oss blev det väl lite vilt också.



...köp: Jag är fattig, eller har på nått vänster blivit det, men jag äääälskar min kalender och tygpåse.



...godaste matupptäckt: Svarta bönor med fetaost och gurka. (men jag har ingen bild på det, så det blir melon istället.)



...utgång/fest: Onsdag. Bara onsdag - det räcker. Men det har blivit många roliga utgångar, uteserveringssittningar, parkhäng och barkvällar.



...soundtrack: M.I.A (Natalie) och denna underbara spotifylista som jag lyssnar på shuffle om och om igen.



...klädesplagg:
PASS! Jag tycker inte om mina kläder just nu.

...frisyr: Växande och ett läskigt behov efter att våga skaffa lugg.



...läslektyr: Okey: strandklysch bok nummer 1: twilight serien, Mästaren och Margarita som jag älskade och sen så Murakami i mängder.



...konsert: Ähm  ingen, om man bortser från den gången då min syster och jag gav en liten konsert på medborgarplatsens tunnelbane station ackompanjerat av en hemlös med gitarr. (Jag har ingen bild....men det finns en film, som jag inte heller har. )

...alkohol/dryck: Drinkar olika - måste lära mig dricka öl!




Fredag

Min mun har fått sig en lätt quasimodo vinkling på grund av bedövning.

Jag vill vara Quasimodo.

Logik?

Fredag

Filosoferar över saker som man inte får skriva ut. Sådant som man bara kan prata om ibland, när man inte kan hålla det inne längre och bara vill spy. Funderar på varför det som jag försökte hålla mig borta från, på grund av bättre vetande, blivit min vardag. Tänker varför jag inte kan hålla fast.

Jag upprepar, jag är som tuggummi. Även fast det inte direkt har med teorierna att göra.

Allt misstolkas och när det rätttolkas så blir det fel ändå, då man räknar med misstolkningen.

Fredag

Jag känner mig som om jag befinner mig på ett rehabiliteringshem. Dock utan att få rehibilitation. Som en plats man kommer längta tillbaka till när det stormar, men man bara vill vinden börjar ta i. Jag är så trött då jag får för mycket sömn.

Onsdag

Och Å vad darling-underbart: Writers Edition.

Jag vill ha dem alla; även dem som jag inte läst, såklart. Jag måste dock erkänna att Agatha Christie toppar denna lista och Voltaire (fastänn han är Voltaire, som jag vet inte, lämnar en metallisk eftersmak) har en väldigt snygg. Och Oscars dekadens, jag ger ifrån mig små glädjetjut.

Det är sånt här jag vill samla på. Jag skulle börja redan idag, om det inte vore för en liten liten detalj; priset på dem enklaste börjar på 8/9 tusen. För det är ju såklart fountain pens man ska ha.

Onsdag

Och vi skriver en bok om Kanin, som vi döper om till Skuggan, nej, Blixten, nej ___________ . För barnböcker ska innehålla interaktiva moment.



Som hitta ___________? Samt vad gör den välvårdade ___________ mitt i Stockholm en varm augustidag utan ägare? En annan fråga kan ju vara vad äter __________?



Svar på det sista: Klöver.

Onsdag

Och jag drömmer om en ljusblå A-linje formad kappa till vinter, tack.


Gärna som den här, även om jag skulle klara mig utan katterna. Fastänn svansen är allt för bedårande (lottovinst, anyone?)



Tisdag

OJ jag är påklädd. Och känner mig inte obekväm - än. Trés bien. Nu har jag vunnit omkring en timme. HAHA.

Gud vad jag kommer sakna de här dagarna när det känns som en bedrift att ha klätt på sig.

Tisdag

Jag hatar att behöva klä på mig. Jag vet inte var jag ska börja. Kombinera ihop skor, tröjor, kjolar, tights, halsband, armband, jackor - få det att se ut som om man inte ansträngt sig alls, medans jag står i 45 minuter och överväger vad jag ska ha på mig - för att sedan när jag har gått utanför dörren upptäcka att skorna låter, t-shirten åker ner hela tiden och byxorna inte är allt för smickrande, kjolen åker upp och resulterar i att den måste bli nerdragen hela hela tiden.

Det jag vill säga är väl egentligen att jag inte har några kläder! Samt att jag är fattig och inte ens vet vad jag skulle vilja ha på mig/köpa, samt att jag inte planerar att dra den storleken jag drar nu allt för länge till, vilket skulle betyda att om jag köper kläder nu så kommer dem förhopningsvis vara för stora om några veckor/månader - vilket resulterar i att jag antingen måste köra på konstant oversize eller köpa nya kläder. Vilket leder tillbaka till det ursprungliga problemet: jag har inga pengar.

Fan Fan Fan.

Måndag

Början på sista sommarlovsveckan.






Fredag

Ibland är det enda jag kan göra att sucka, när jag läser folks fb-status-uppdateringar.


Fredag

Det är fredag. Jag går och lägger mig vid halvett tiden och vaknar runt 11. Ligger i sängen ett tag till, stapplar upp och tillreder en frukost som jag avnjuter framför 7th heaven. En sommarlovsmorgon med 10-11 timmars sömn.

Snart är det höst, och dvalan upplöses, med tröttheten som konstant följeslagare. Men jag vet fortfarande inte vad jag vill göra. En sysslolössommar med all tid i världen, som man skulle få att gå. Sen är den gången och jag vet inte. Ett halvår uppskov ter sig som några minuter. Imorgon ska jag figurera ut, dagen efter imorgon ska jag göra efterforskningar, om 3 dagar ska jag veta vad jag vill göra, om 5 dagar ska jag ha en plan.

Det fungerar inte så. Jag agerar passivt. Paradox: men det är kanske den jag måste lukra upp, stärka eller förstöra.

Fredag

Förfesterna brukar ju vara bättre än eventet. Så ikväll.

Jag är ingen gråtmild person. Brukar ändast böla när jag är väldigt arg, upprörd eller till väääääldigt romantiska (otfast barn och föräldrar involverade - sounds naughty och jääävligt äckligt - paradoxalt: it aint) scener i filmer/böcker. Dem första två utspelar sig med andra personen, den 3:dje inte alltid.

Men idag känner jag att gråta. För mig själv. Om mig själv. Bara faktumet att jag skriver detta borde få floderna att rinne. Men det gör det inte.

Sova. Gråta. Sova. Gråta. Imorgon/idag/2 veckor/10 månader sen/nu.

Fredag

Och jag hoppas på ett abnormalt sätt att du ska finnas med bland dem. Att du ska vilja. Sen hoppas jag även på att springa på. Oj! Hej. Är du här?

Men men. Too little in too much. Och jag är bara en rädd 14-åring.

Fredag

Vilken ypperlig kontrast det skulle blivit mellan nattinläggen.

Torsdag



Blodiga skavsår leder till att man bär på skorna.



Inget som en tjej som gått i högklackat inte skulle kunna hantera. Nej nej.



Men när man lever i the hood medför det vissa problem.



Speciellt om man är kort och inte han hoppa över hela vägen.

Funfunfun.

Torsdag









Myggbett, skärsår, blåsor, blåmärken. Mina ben är olycksfall.

Onsdag

Jag minns inte längre.

Onsdag

Jag övar mig i disciplin, måttfulhet och simpel tortyr.

Än så länge går det an.

Måndag

Klarade det på mindre än en timme, ojdå vilken mästeinsats.

Måndag

Jag bråkar med att få igång min e-legitimation så jag kan ansöka om csn-bidrag. Snälla, snälla fungera för jag vill inte behöva gå till en svettig banklokal och stå i kö med folk som inte känner till deodorant.

Söndag

Vissa saker får mig att småle - som homofobiska modeller.

Söndag

Jag borde inte känna mig som en fjortonåring över elektroniska småsmåsaker. Fuckthis.

Söndag

Jag ångrar redan litegrann att jag bara köpte den lilla. Får väl använda upp alla sidor och om den tar slut innan 18 månader har gått, så får jag väl säga som Emils mamma "då köper jag en ny!". Även om 18 månader är den perfekta transitionen mellan skolkalender och hör och häppna - vuxenalmanacka.


Söndag



Att man kan bli så glad av lite ihophäftat papper och bläck. Wellwell jag skyller det på att jag växte upp i Österrike där pennorna fortfarande fylls med bläck, och ett prov som är skrivet med blyerts inte gäller, då ett prov är ett dokument och då är blyerts inte mycket att komma med.

Så nu kör vi. Eller mer korrekt den22; 26; jag vet inte när.

Söndag

Och sen så borde jag ju bli modigare. Ja. Så småningom.

Lördag

Imorgon ska jag vara produktiv och ta itu med saker, men nu ska jag titta på ParisHiltonsnewBFF.
En lördagkväll, ja...

Lördag

Ibland blir jag så trött på internet; på semi-transparansen - som agerar som ett fladdrigt tyg, visar för mycket, visar för lite.

Det är då jag får lite kontiga infall.

Lördag

Som en repig skiva, men det är nog bra, för så småningom går plattan sönder och det blir dags att lägga på en ny.

Ojdå jag märker att detta är en högkvalitativ, o-klyschig notis.


Lördag

Redigerar virriga inlägg; tyvärr är det svårare att redigera virriga tankar.

Och det där var bara ohövligt, men det kanske till och med är bra.

Fredag

En lyckad kväll; definitivt.

För det första verkade jag ha mer kul än vissa andra, nå en specifik andra, tyvärr är denna person ju då fortfarande specifik; men well. Sen några tråkiga naturskämt som blev bättre och bättre.  +2 som alltid var tänkt att vara +1; rykten som bekräftades, McD, dans i timmar, jag är lojal; som en jävla hund! 

 



Önskar du vore här!
Floutablett.

RSS 2.0