torsdag

Såhär långs som jag kommit nu borde jag egentligen ha vart igår. Nu har jag ingen tid att rensa mitt sinne och se på texten men nya ögon. 2 timmar kvar. Jag tror jag skickar in skiten nu. Borde förhoppningsvis räknas som godkänt i alla fall.

Torsdag

Jag har inte fått mina åtta timmars sömn. Och nu har jag typ 6 timmar kvar tills jag måste skicka in. HaHAHAHAHA. Det känns som ett skämt. Wellwell.

Nu hoppas vi, eller arbetar...hehem.

Negativt:

 

Positivt:


Onsdag

Och här romantiserar vi pluggandet. Det som jag kommer göra hela hela dagen. Ska jag lägga upp ett tidsschema, visst borde jag organisera upp, så att jag kanske håller mig till det. Okey.

 Nu - 11.15: skriva på fråga 2/3, tillåtet att hoppa mellan dem
11.15 - 11.30: RAST - yey! FEST!
11.30 - 12.20: den stora frågan.
12.20-13.10: Lunch rast! Generöst. YEY, promenad, en kort kort snabb, det behövs.

13.10 - 13.50: småfrågorna, den som behövs jobbas på
13.50 - 14.10: R A S T
14.10 - 15.00: Stoooooora frågan (blev till dem korta...heheliheli.) 10 minuters tidigare rast pga för mycket borrning och huvudverk - funfunfun MÅSTE JOBBAJOBBAJOBBA
15.00 - 15.20: r a s t
15.20 - 16.00: fokuserat arbete på småfrågorna - ersätts med promenad då jag är apatisk...lyckat.
16.00 - 17.00: Gossip girl/ småfrågorna? Framför TVn alltså
17.00 - 17.50: stooooora frågan
17.50 - 19.00: rast, mat?
19.00 - 20.00: det som det behövs jobbas på. hehehehe.
20.00 - 22.00: R A S T
22.00 - oändligheten, det jag inte hunnit klart med och måste skicka in imorgon. hjälp.

hahahahahahhaha. Ändringar kan inträffa, men jag måste bli klar.


Tisdag

 






&tagiatella. Otroligt gott.
Men det där med matlagning är ju inte direkt brain surgery heller, i alla fall inte på min nivå.


Tisdag





Saker går sönder. Relationer bryts, glöms bort, förgörs, blir tråkiga, förändras – borta!

Det som är så negativt i början visar sig oftast, efter tillräckligt lång tid, vara till det bästa.

Sedan så framstår allt rosenskimrande och fantastiskt. Det som var.

Men det är inte sanning.

Vi kör lite Leibniz här, optimism, fuck Voltaire!

Lögnerna man berättar till sig själv är nog dem bästa.

Tisdag

Jag har satt mig vid min gamla dator för att inte bli distraherad. Ja, precis. Som om det skulle fungera, här finns ju en massamassa 2underbart" material, alltså gamla konversationer, filmer och anledningen till att jag inte bär jeans längre. haha. Och jag försöker verkligen att inte skämmas för mig själv, men det är ju så svårt. Vissa grejjer orkar jag inte ens titta på, då dem bara är föööör pinsamma. Wellwell, utdrag:



Schnygg brud, men det där var faktis på skämt redan då - men jag förstår inte riktigt mina tankegångar när jag la ut där där på bdb, haha! Eller skickade det till en viss person - å gud å gud. haha! Det här var ju rolit.
Och nu lägger jag upp det igen - brist på sjäälvinsikt; eller "jag bjuder på den".
Kul att jag typ ser äldre ut på den bilden än nu (och det var ändå 3 år sen...things change?)

Tisdag

Det låter som tusen högljudda tandläkarborrar omkring mig. Och under dem omständigheterna ska jag fokusera.

AAAAAAAAAAAAAAA.

Inga undanflykter.

Måndag

Jag vaknade kvart i sju, jag gick och la mig kvart över 8 igen.

Det kändes för surrealistiskt att vakna.

Utslagen.

Söndag

Sen panikskriver jag meddelanden då jag inser att jag måste rycka upp mig. Hjääääääälp mig!

Precis så.

Söndag

Men det där med att bo själv innan man kan köpa sin egna alkohol känns också lite suspekt.

Så jag får antingen flytta utomlands eller? Ja eller?

Söndag (ångest)

Väggarna krymper. Jag äter tydligen för dyrt. Alltid detta dåliga samvete om pengar. Sen slå på stort igen.

Jag står inte ut länge till med det. 2 månader så flyttar jag. Eller kanske 3. Men bort ska jag, spelar roll vart. Något eget rum någonstans kanske. Jag vet inte, men det här verkar inte hålla länge till.

Söndag

Jag har en finne  i pannan. Och jag är glad. För hittills har det stannat en, och inte blivit en koloni än. Får hoppas att det håller i sig.

Lördag

Jag älskar att ha på mig min långärmat.  Tight vid handleden eller uppkavlat till armbågarna. Eller i alla fall en rejäl T-shirt arm. Långärmat som ett litet emo barn vars armar är helt uppslitna. Självskadebeteende, jaja.

 

Jag har länge velat bli beroende av någonting. När jag gick i sjuan, så härmade jag min vän och skar mig i armarna några gånger. Ung och dum, liksom. Vilja bygga upp gemenskap på någonting som egentligen inte existerar. Det blev inte särskilt djupt, men det skulle ju synas. Jag kunde ana fram sträcken några två år senare, men nu är dem borta. Som tur är. Det där med att skära sig hjälpte ju inte alls.

 

Tonen i våra samtal då i ett annat land var mycket råare. Delvis beroende på åldern, delvis på kulturen. I små byar är det få saker som inte ställs ut till allmän beskådan. Inte brorsor som påstås vara satanister och offra katter, inte små förälskelser, inte heller pappor som slår eller dricker, inte mammor som är avundsjuka på andra mammor då mamma B kallas för läkarfrun medans mamma A inte kallas för det, fastän hennes man faktisk är tandläkare. Fast den där brorsan gav självklart respekt.

 

På den tiden då vi läste Wir Kinder vom Bahnhof Zoo och önskade att vi var beroende av heroin. Såg tecken överallt. Inte enbart för drogens skull, men det kan ju inte negligeras att dem dova färgerna och lugnet verkade åtråvärda, men för gemenskapen. Då trots bråken verkade det alltid finnas det som binder ihop. Det enda jag gjorde var att röka lite, för gemenskapen. Jag drack ju för guds skull inte ens. Började först otroligt sent med det.

 

Vi höll till i gången till lekplatsen. En övergångsfas. Från att vara enbart små till att få hänga med dem som var ett, två, tre år äldre och höll till på just lekplatsen. På den lekplatsen har nog aldrig några ungar lekt. Det var stort när vissa av dem äldre började hälsa på mig, alltså även när jag var ensam. Den största komplimangen jag fick då var när en otroligt snygg kille frågade om jag var släkt med den coolaste tjejen, henne jag ville vara bästis med, men alltid högst kom på 2 plats hos (31). Detta släkt tydligen då vi var lika.

 

Jag minns inte om vi var lika. Men jag ville ju så gärna. Nu ner jag ser på henne på facebook, förstår jag inte riktigt varför jag ville likna henne. Inte från det yttre i alla fall.

Vad skulle hänt om vi aldrig flyttat?

Åt båda hållen.

 

What if, what if, what if.

Lördag

Me drinkin' from my broken cup
And ask me to
Open up the gate for you.
I want you, I want you,
I want you so bad,
Honey, I want you.

Bobby.

Onsdag

Så tittar jag i spegeln och tänker "gud, vad vacker jag är". Sen tänker jag bort dem tankarna med ett "jag är ju i alla fall inte ful". Försöker återupprätta det urspungliga med att säga högt att jag är vacker. Då känner jag mig löjlig. Man får ju inte tänka så. Men samtidigt så följer alltidmelankolin med. Även om jag skulle vara vacker nu hjälper det mig inte. Jag upplever ingenting. Jag känner mig ensam. Har ingen strävan, vet inte vad jag ska göra.

Det gråa börjar pendla in mot det allt svartare, det motsatta till mina kläder som bleks med varje användande. Håglös. Jag vill inte leva det liv jag lever, men vet inte hur jag ska ta mig ur, hur jag ska bära mig åt. Vad jag ska göra.

Och snart har det gått ett år, avbrutet, som tur är. Men fortfarande, ett fysiskt år.

Tisdag

 

Faust.

 

 

Lapp med fel avsändare....

 


Måndag

Istället för att ta itu med Kaoset innanför och utanpå bestämmer jag mig istället för att inmundiga stelnat socker, ladda min ipod och kanske kanske lära mig locka mitt hår.

Gott så?

 

Lördag/Söndag

En dag som har varit helt bortkastad. En dag som jag varken gjort något nyttigt eller onyttigt. Med det menar jag att jag varken gjort något av det jag borde (som att läsa, organisera, promenera, ta reda på information, osv.) eller att detta att göra ingenting har varit rehabiliterande och känts skönt, för det har det helt ärligt inte gjort. Det har varit en usel dag som jag tillbringade inomhus, med en kort 3 minuters brake.

 

Det som varit bäst idag var minuterna, timmarna?, innan jag vaknade. Drömmar. Jag hatar att det jag helst vill göra och ser framemot är sömnen. Då även det slår slint: jag ligger och vrider på mig i flera timmar innan jag äntligen kan njuta. Och inte ens denna njutning av oskyldiga drömmar är fullständig: den är för starkt anknuten till verkligheten. Det är ingen flykt utan en önskan, ingen annan miljö nytt freudianska tecken – nej; det jag drömmer om det vill jag ha. Nåja, nästan i alla fall.


Det skulle publicerats igår, men gjorde inte det, då min dator hade en minor melt-down.

Men jag lyckades i alla fall läsa ut Candide igår. Tänkte att jag skulle ta delarna i Gullivers resor idag, som jag ambitiöst nog lånade på engelska, vilket jag ångrar, ångrar. För det jag trodde skulle vara ett fåtal sidor visar sig vara runt 200 istället. På krånglig engelska från 1700talet. Jag som absolut inte tycker om engelska, alls. Fun Fun Fun. Kul dag.


Torsdag

Vaknade en tjugo minuter innan mobilen ringde och var säker på att jag hade försovit mig. En blick på klockan lugnade och jag njöt av dvalan, då man bara ligger och inte måste vakna på riktigt. Kläder valde jag snabbt; helsvart. Det kändes som en sådan dag. Klickade runt på bloggar innan jag skulle äta frukost, fick det idiotiska infallet att ringa min telefonoperatör för att se var mitt gamla nummer är. Det slutade med att jag förtvivlat ringde upp min mamma och började gråta i luren. Charmigt. Den omsorgsfullt applicerade mascaran förvandlades till svarta sträck på kinderna och ögonfransarna hade klumpat ihop sig till antalet tre. Istället för att sminka av, göra nytt, bestämde jag mig för att helt enkelt kladda på mer.

 

Så det var dagen jag gick runt med tre ögonfransar på vardera öga.

 

Sen så lugnade jag mig och åt frukost, sent, då jag trodde att jag skulle få ge blod för första gången någonsin.  Hämtade upp Jeppe och tog mig till blodcentralen. Åt ett äpple, för man ska ju äta innan och sen befann jag mig på en brits där en sjuksköterska och en som skulle lära sig att bli det tryckte runt i mina armveck. Tryck på bollen. Mina kärl var för dåliga och jag fick i uppgift att styrketräna och återkomma om ett år om jag vill. Berättade om detta för den snälla receptionisten och hon sa att jag ändå fick välja en present. Jag var blygsam och sa att det behövde jag ju absolut inte få. ”Men det tycker jag.” Så jag fick med mig en bok om Slash, så där åttan/nian nostalgiskt. Strosade runt på Söder och bestämde mig för att inta min karga lunch i parken precis utanför Mosebacke. Latte och cigarett i solsken – välförtjänad klyscha. Tänkte på att lägga saker på minnet, ”ja det här borde jag ju anteckna”. Men det gjorde jag inte. Tog mig genom dem supermoderna spärrarna vid Slussen och befann mig på väg mot skolan. Välbekanta ansikten i rulltrappan iklädda i alltför töntiga nördglasögon. Underbart.

 

Sol och metro. Hej. Skugga och jag var inte den enda i helsvart. Eller jag vet ju inte om du satsade på färg under jackan, jag vet ju inte ens vad du heter. Hon är ju fulare BTW.

 

Minuterna gick och jag väntade på gruppen. Trodde att jag blivit dissad för andra gången – av samtliga medlemmar den här gången. Charmigt. Men sen droppade folk in. Prat prat prat och jag fick huvudverk. Personer som pratar högre än jag, på ett charmigt vis. Små leenden. Och jag vet inte. Är trött på att höra om Jante hela hela tiden. Den där Jante är inte så närvarande i Sverige som alla verkar påstå: get over it.

 

En timme där jag enbart fokuserade på någon annan, du är så fin! Samhälle&Miljö. Fast handslag. Sen åt jag hamburgare.

 

En förkortade version. Mindre detaljer. Jag drömde om att en råtta slog sig ner på min huvudkudde. Imorgon ska jag jobba.

Onsdag - det här har jag gjort idag

Istället för att göra det jag ska, dvs. läsa Jeppe så tänkte jag skriva lite. Försöka använda mig av fina ord och bilda korrekta meningar. Intressanta måste dem inte nödtvunget vara, för någon annan än mig. Allt man skriver sägs ju vara självbiografiskt, anledning nog att hoppa över fiktiva karaktärer, här, i alla fall.

 

En onsdag då man vaknar av sig själv och inte för att mobilen slungar ut Bowie. Även om låten är vald med omsorg ”Wake up you sleepy head, put on some clothes…” så brukar den bli aningen tjatig vid 3-4 snoozningen. Men först när den klingat i kanske 50 minuter i 9-minuters intervaller brukar jag ta mig upp. Idag dock redan innan, fastän jag räknat in en timmes sängliggande. Utsövd och ny duschad borde denna dag blivit bra. Alltså inte för att sömn och en dusch kan generera en automatiskt lyckad dag, men fettigt hår gynnar inte direkt ens välbefinnande.

 

Sen kom klädproblematiken. Vad fan ska jag ha på mig. Fult, fult, hur fan kunde jag köpa det här?, fläck, för lång, för kort, ägt i 4 år, tjock, behöver tvättas. Så där stod jag i cirka 50 minuter och kunde inte bestämma mig för vilket av mina hemska plagg jag skulle tillbringa dagen, eller nåja i alla fall 5 timmar i. Dem här 50 minuterna som jag förbannade allt avbröts såklart med att slänga kläder omkring mig i rummet, koka ägg (inte äta dem dock!), använda mascara och ta en cigarett för att lugna mina spända nerver. Sen lyckades jag bestämma mig för en oinspirerad kombination som jag inte kände mig jätteful i, då jag duttade lite med läppstift. På skoltoaletten upptäckte jag senare att mina läppar hade antagit en blå, lila ton. Smickrande kan man ju påstå.

 

Men jag tog mig i alla fall till tunnelbanan i tid och det låg ingen snö på marken som jag befarat. Sen föll jag i koma fram till universitet. Allt bara raserade och jag kände mig tom. Det var inte känslan av ångest utan mer ett suckande utstött ”jaha”. Gick förbi, inte en blick av någonting. Sen så satt jag i en sal full med människor. Jag orkade inte föra konversation, hälsade inte på dem jag brukar hälsa på, hälsade inte på någon jag inte brukar hälsa på. Jag bara satt, som om någon hällt ner mig på stolen och jag aldrig skulle kunna ta mig upp. Minuterna innan själva föreläsningen började. Tystnad som hade en pinsam färgning, jag inte orkade bry mig om. Anspänt med en kurskamrat som andades onödigt högt och på ett irriterande vis skrev i boken ”Tre 1700-hundratalsromaner” – som om hennes anteckningar skulle kunna mäta sig med Voltaire, Goethe och Diderot. Enda anledningen att skriva i en bok är att skriva om boken. Inte om andra böcker. Annars river man ut sidor.

 

Början. Försökte fokusera på att anteckna, gå upp i föreläsningen, inte behöva konfrontera. Skrev med bläck först, men handstilen blev barnslig och pennan kändes klumpig. Bytte till blyerts, det som borde förkroppsliga barn. Bokstäverna blev stora, slängiga, personliga. Fabler. Fokuserade blicken på pappret, inte som vid vissa andra föreläsningar. Sen kände jag mig iakttagen, stirrade rakt in i dina ögon.

Ville ställa mig upp och skrika; VAD ÄR DITT PROBLEM?

Men istället blev jag glad, såklart. Fast jag inte borde, då jag säger till mig själv att det inte ska betyda, att det inte kan betyda, att jag inte har tillräckligt med mod för att det kommer att betyda. Så jag borde inte blivit glad.

 

Sista minuterna innan pausen så var jag så kissnödig att jag nästan sprängde, tänkte på hur pinsamt (och märkligt belustigande) det skulle vara ifall en olycka skulle ske. Föreläsaren gav oss en rast, 5 minuter efter att vi skulle fått pausen och jag rusade på toaletten. Där jag som redan skrivit upptäckte att mina läppar såg lila ut, det kan såklart också bero på det inte direkt var det mest smickrande ljuset. Sen så visste jag inte var jag skulle ta vägen så jag bestämde mig för att unna mig kaffe, tänkte pressbyrån – inte samma nostalgiska 7/11 känsla, men det skulle få duga. Tittar in och en omänsklig kö – och sen såklart du. Så jag köpte kaffet på det andra stället vid tunnelbanan, som har en otroligt fin kaffeautomat, där det är personalen som trycker på knappen åt dig. Ansträngande arbetsuppgifter. En kaffe tack – knapptryck. En latte – knapptryck. En espresso – knapptryck. Man skulle dock förvänta sig aningen mer av ett såkallat café, men 10 kronor är onekligen ett bra pris. Där sprang jag även på en annan kurskarmat i glitterhalsband, idag: svart. Men han bjuder på andra färger också ibland. Lite halvkrystad, halv mysig konversation.

 

Tillbaka till föreläsningssalen, valde att inte sätta mig bredvid henne som andas högt, utan intill henne som stickar och har blont krulligt hår. Vi klagade på vädret, vilket nog är en av dem främsta sakerna jag gör nu förtiden. Jag lade fram förslaget att man kunde tillbringa vintern med en fickplunta som vän, då skulle det nog inte bli så odrägligt kallt. Fanny-look-a-liken, som var fin i håret, instämde skrattande.

 

Fabler. Och upprepningar. Slut i tid. Då jag kände mig i vägen gick jag själv till tunnelbanan, en av dem första, om inte den första gången sen jag började på universitet. På tunnelbanan fick jag dock sällskap vilket var trevligt.

 

Sen så gick tiden. Bloggar, DN, Tartuffe, Gossip Girl, läxor, grekisk sallad, mjukisbyxor.

 

Sen kom mamma hem med en parfym, då blev jag glad. Sen så läste jag en recension om den, då blev jag ledsen. Den är söt, otroligt söt, om det är på ett bra sätt vet jag inte än. Men jag är inte hemma i doften än. Samt att den lanseras i år gör det inte mycket bättre, men jag blev och är glad. Måste ju lukta efter något.

 

Så här; mitt ”det här har jag gjort idag” inlägg. Som har tagit mig alldeles för lång tid att skriva. Men har varit meditativt och skönt. Så istället för att lägga en timme på thecity och thehills får jag spendera tiden med Jeppe. Men vad gör det – en timmes terapi, där allt får komma ut.

Måndag

Idag så ville jag skapa. Skriva lite mer en enbart en kort ångestladad notis, utan som helst finurlighet. Jag ville plita ner en känsla, där ångesten får vara del, absolut, men inte enbart ska utgöra helheten.

Men istället så åt jag, jättemycket och allt jag sucktat efter.

Imorgon är en ny dag: antigen ska jag jobba eller läsa eller ge mig på ett nytt försök. Och dricka kaffe.

Söndag

Och ångesten griper tag i mig, som på en söndag bör. Tre gånger kvar sen är det halvtid. Hjälp då.

Ack så mycket jag sumpat.

Wednesday

Jag vill gå på maskerad och klä ut mig till Wednesday.

Flätorna, blekheten och ringarna under ögonen har jag redan fixat.


Söndag






Lördag



Lunch.

Onsdag


FEG

Alexandra, våga.

Alltså, allt, våga bara.

Och om det fuckar sig, våga lite till, sen fly landet.

Plan.

Genomförbart?

Får se. Får se.


Fredag

Ambivalent. Jaja





Å Sartre. Å S. HFS - du?

Onsdag

 



Skola

C

Nu ska jag dricka vin


Tisdag

Massa massa fler sidor som ska läsas om själva stycket än stycket är långt.

Jaja stor litteratur skapar sådana reaktioner och jag som hade svårt att skrapa ihop 2000 tecken om Gisle Sursson. SNÄLLA SNÄLLA INTE F((x)). E duger fint det, dock!

SNÄLLA SNÄLLA.

Tisdag

Och sen så kan jag berätta om desperata uttlåtanden, brännmärken och luggiga komplimanger, bröder i ljusblårandiga skjortor, ett giftermål som tyvärr avslöjades vara en täckmantel och ett "när jag läste litteraturvetenskap".

Jaja. det var trevligt det. Jag är uttråkad!

Tisdag

Jaja och sen vill jag ju ha någon att njuta med liksom. Och det där lät lite porrigt, vilket ju självklart inte var meningen, skulle aldrig vara meningen.

Fastnar framför Schulmans blogg (Alex såklart) som jag inte läst på år och dar, kan inte slita mig ifrån: klockan blir 9,10,11 - nej där ljög jag: lyckades ju också klä på mig läsa dem 2 sista akterna i Fedra och skumma några (för få! ännu) av sidorna om Hamlet. jaja men Alex i alla fall; underbar såklart, tappade lite där med 1000apor, som jag inte var inne på mer än ett par 5 gånger.

Men nu är hon halv 12, jag är påklädd och färdig - men för vad? För att läsa vidare om Hamelt&Co. Skulle ju gärna göra detta på SSB, för lite rustik, mysig känsla, men sidorna är på dator. Jaja kanske tar mig dit sen ändå - för Faust.

Söndag




 




 




 







 

 





Söndag

Och som en liten tillbakareflektion till förra lördagen (ja ja det är söndag idag) så är chips betydligt bättre dagen-efter mat än mörk choklad.


Lördag

Och mina tankar flagnar bort. Och jag försöker skölja bort sourcream smaken med pepparmintstandkräm (och diska!). Det lyckas inte så bra, lika bra som jag lyckas radera dig.

Som petrarca; jaget i centrum. Jaja, blajjblajj, varför var du inte där?

Fredag

Sen sov jag. Sen så läste jag 2,3 sidor när det borde varit 100. Sen så badade jag. Sen så åt jag och drack vin. Sen läste jag litelite. Sen såg jag på idol. Sen tittade jag på Mad Man. Och nu är nu.

Och jag skriver av min kalender, från idag, från att jag var så dum så dum så dum (ordet i naiv och ytterst prenatal shakespeare anda för att anknyta lite löst) - Conte.

Misstolkar jag? Gör du? Får jag dig att tro att du gör? Får du mig att tro att jag gör, vilket medför att jag gör så att du tror? Detta är skrattretande - och jag skulle ju glömma, bestämde mig ju (men tydligen bara lite halvt sisådär).

Imorgon är en ny dag. Kanske kanske (snälla?) har jag mer tur. Jag har i alla fall en ytterst snygg klänning, sen så ser vi vidare. Letar efter exempel i den litterära historia vi gått igenom, och jag läst, som förklarar som kan tjäna som en metafor, men nej - för alla har vågat. AAAAAAAAAAaaaAaAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!1111111ett







Fredag

Som skrivit tidigare idag så är jag otroligt, otroligt väck. Alltså pigg men borta och virrig, mentalt disconected, rastlös^1000000000, hemskt.

Ett exempel; jag tog inte chansen och än värre gjorde så att inte du gjorde det heller. HAHAHAHAHAH detta är ju för skrattretande. Snälla snälla fortuna var på min sida denna gång och snälla snälla när jag är full.

 



FREDAG








Sinnesstämmning:

I steh a so nebat da schuch.
Samt att jag har hål i strumporna.

HAHA.

Torsdag





Det här är inte hållbart.

Torsdag

Och sen när jag ser på schemat blir jag ledsen och frustrerad. Så ska det ju inte behöva vara; så antingen måste jag göra något eller så måste jag...ja precis. 

Eller så dricker jag i sann existentialistisk, Sagan, anda.

Torsdag

Gud vad befriande det är att snacka skit och skratta. Det där med brista ut i skratt för torra små välplacerade skämt, klyschor som är gifta med verser, pucca-väskor och personer som hoppar över stolarna i mitten av lektionen. Brista ut i skratt då vi än en gång hamnat brevid varandra, förkjutet med en bänkrad tyvärr dock.

Wellwell jag orkar inte tvätta håret. Imorgon.

RSS 2.0