Söndag



Söndagmorgon och åå vad jag måste plugga, precis som igår. Men det är bara en månad och 3 dagar kvar till Studenten. Samt att jag tagit reda på en underbar Spotify lista, med fagert namn som passar perfekt. Om några minuter ska jag titta på Gilmore Girls; <3. Och sen är det jag Mugabe, Hesse, Selma och Turkiet. Ibland blir det inte bättre än så, men just nu duger det.

Fredag; lite redigerat.

Vi börjar med: epic fail.


Sen klistrar vi in en låt: då jag inte minns vad jag ville skriva, då jag just nu är rätt så full:



Jag e den felande länken

Jag flyger B-femtitvå

Jag e en treackords hora

Jag e hedning kom rädda min själ


Jag e från Venus å Mars

Extra Terrestrial

Jag e ett 3-D-monster

Jag e århundradets maskerad


Jag går på löpande band

Kamikazefilosofi

Din förlorade son & dotter

men det skiter vi i


Jag behöver en mun till för att kunna andas

ett hjärta till för att inte stanna

Jag behöver en mun till för att kunna andas

men jag e förlorad i kriget med mej själv


Jag e din smutsiga tvätt

Jag hänger runt på stan

Heavy metal unge

En för alla och alla för en


Jag e högenergi

Jag e ersättningsbar

Miljonär utan ne spänn

Jag e tjuv i mitt eget hem


Jag behöver en mun till för att kunna andas

ett hjärta till för att inte stanna

Jag behöver en mun till för att kunna andas

men jag e förlorad i kriget med mej själv


Jag e ett levande bevis

på en naturkatastrof

Min kropp e en rivningskåk

men jag e bättre än på Östermalm


Jag e ett levande bevis

på allt fel å allt rätt

Jag e en fulltankad HD`

å jag kan aldrig äta mig mätt


Jag behöver en mun till för att kunna andas

ett hjärta till för att inte stanna

Jag behöver en mun till för att kunna andas

men jag e förlorad i kriget med mej själv



Imperiet, då då: kriget med mig själv.


Och loggbok skriver vi imorrn.: Den skrev vi när vi fortfarande var berusade. I word, kort, men tillräckligt, förhoppningsvis.

Samt: hon noterade; så jag hade rätt om henne, att hon sa det säger ju mer om henne än om den andra egentligen, så att vi fastställer det nu i efterhand, utan att skrika ut det med titeln, då det kan vara aningen pinsamt och onödigt, kanske.

Torsdag


(26april2008)

Idag kom jag till insikten att att gå i klackar inte alls är som att cykla - man kan det inte på en gång igen. Känner sig därför som en pinsam fjortis.

Tisdag

Och allt jag kunde tänka på under religionslektionen var nirvanas låt "they hung him on a cross" som slutade som demo, enligt spotify; innan man släckte ljuset och började tjäna pengar på död.

Ojsan vad fyndigt det där var då! Idag är jag på G.

Söndag

Uno mot min bror. Den som vann flest av fem skulle få kladdkakan. Frödings underbara kladdkaka med en klick perfekt vispad grädde.

Första matchen och andra matchen: dålig blandad kortlek, så jag förlorade. Försökte distrahera motståndaren genom att påstå att första matchen bara var träning och inte räknades, men det ville han inte höra av. Om han skulle vinna ännu en gång skulle jag förlora.

Runda tre: Jag blandade, han förlorade.
Game #3: Katt och rått leken, här lekte jag sannerligen.

On top. Några kort och allt skulle vara avgjort.
Korten delades ut. Jag log; det här skulle bli lätt, och blitzkrieg och jag hade vunnit.

Ungen springer upp. Sliter till sig kladdkakan och sjunger: "Jag tar den ändå; jag tar den ändåååååå!". Jag tror att det bara är ett skämt; så som man gör, retas och sen erkänner vinnaren. Men nej: han stoppar in biten i munnen och allt jag kan säga är: "Är du seriös?" Jag förstod ingenting; jag menar var är äran, hur dålig förlorare kan man var, kräk.

Ja; men om man är en liten råtta så får man väl trösta sig med kladdkaka, men herremingud var är dagens ungdom på väg? Vad har hänt med riddarligheten och var har hövligheten tagit vägen?

Söndag

Snart bär det av till stadsbiblioteket igen. Lördag söndag, arbeta hela veckan. 5 dagar tills projektet ska in. Men det spelar inte så stor roll att dra till SSB, då genomsnitts befolkningen där är snyggare än dem på gatorna. Speciellt männen. Och då de befinner sig mitt i bland böcker borde dem vara någorlunda smarta. Snygga och smarta. Och projketarbete då.

HA HA

22 dagar av helvete ligger framför mig. Jag kanske borde pluggat under detta lov. Eller jag borde verkligen verkligen pluggat under detta lov. Imorrn kör vi i 22 dagar och sen är det över.

Söndag

Sen vaknar man upp. Bestämmer sig för att det var dumt och onödigt gjort. Speciellt det där lilla Ps. Ds. i slutet, som skulle tillhandhålla någon slags förklaring.
 
Men man stiger upp iallafall duschar, tittar på Gilmore Girls,kräver kaffe och hittar Diors Pure Poison bakom kaffeburken. Det kallar jag påskägg, godis fick jag med. Sen klär man på sig. Kör på en väldigt mycket girl next door style(inte i Girls of the Playboymanison bemärkelse) då man är snäll, sveper sitt kaffe, häller i sig vatten överlever på godis. Förbannar sin hud som bråkar och älskar att ögonfransarna är långa. Dividerar om man ska ha på sig högklackat eller converse, väljer converse. Sen går man på bio med sin bror; får lite ångest över att man inte hann diska innan man gick hemifrån. Kommer hem, är med mamma - bekymmrar sig lite över berget av läxor. Men överlever.

Och så var den dagen över. This too shall pass som man så fint säger.
This too shall pass.
Nu ska jag köra på 3D.

Lördag

Jag är ett vrak.

Bittert ångra. Vill/vill inte få leveransrapporten.

Jämförbart med att spatsera på kyrkogårdar i london: röka cigaretter (beakta plural) framför husdörren.

The lunatic is on the grass
The lunatic is on the grass
Remembering games and daisy chains and laughs
Got to keep the loonies on the path

The lunatic is in the hall
The lunatics are in my hall
The paper holds their folded faces to the floor
And every day the paper boy brings more

And if the dam breaks open many years too soon
And if there is no room upon the hill
And if your head explodes with dark forbodings too
Ill see you on the dark side of the moon

The lunatic is in my head
The lunatic is in my head
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till Im sane
You lock the door
And throw away the key
Theres someone in my head but its not me.

And if the cloud bursts, thunder in your ear
You shout and no one seems to hear
And if the band youre in starts playing different tunes
Ill see you on the dark side of the moon



Imorrn ska jag leta påskägg och på bio.

Fredag

Det känns som en söndagsmorgon.

Igår när jag trippade hem från en trevlig kväll på Söder så började Jim Morrison sjunga och i nästa stund såg jag den lysande fullmånen.

Och Bloody Mary är väldigt likt Varma Koppens minestronesoppa.


Torsdag

Man kan hitta mig på Cubus.se. I fett schnygga kläder. Förförisk blick och mycket hår. FASHION.






Onsdag

Idag hittade jag den. Plötsligt låg den på golvet. Den jag trodde jag förlorat för alltid.

Det skulle kunna blivit en fin liten kitsch tradition. En till dig, en till mig. Till slut en från Stockholm.

Men så blev det ju aldrig då.

JA ja blajj blajj blajj blajj. Hopp. Typ inte. BLAJJ


Tisdag




Söndagsmiddag












Alla som känner mig vet att jag inte är speciellt bra på att laga mat, men idag lyckades jag faktis slänga ihop något ätbart, som faktis inte stavas snabbnudlar. Lite niotillfemiga bilder, men det är ju inget negativt då då.

Söndag - med allt vad det innebär

De senaste dagarna har jag en riktig ful period. Allt smink rinner av och bildar klumpar så fort det kommer i kontakt med min hud. Huden är smyckad med fagra röda bölder och de bitarna som inte är fulla av dem är istället snustorra. Hårstrån växer på besynerliga ställen och lägger sig fel på huvudet. Kläderna blir missklädsamma och nagelacket faller av efter bara någon dag. Ögonen rinner, förödande för mascara, concealer och eyeliner. Horder av minst sagt fula bilder belamrar facebook och till och med min egna kamera är full av dem fula.

Men jag är harmonisk. Även fast det är grått ute. Det är lov.

För att svara på någonting som inte är mitt att svara så behöver jag dig; men håller käften om det (det här räknas inte, då du med störst möjliga sannolikhet inte läser detta) då jag hoppas att jag genom att vara tyst får dig att kunna vara (inte för att jag tror på riktigt att jag har den makten - hej jantelag.). För större än att jag behöver dig är att jag behöver dig att vara lycklig. Inte för att det gör mig lycklig - ånej - det störtar mig förmodligen misär - men för att du förtjänar det: då du skrivit att du inte vill höra, ska du inte behöva (än en gång detta behöva!). Tvinga eller övertala eller någotsålika är inte det som ska göras av mig i denna situation, längre. Jag är än på denna scen, kommer inte av den innan slutet av maj, men jag agerar statist, om jag ska bli skådespelare är ditt val inte mitt. Det finns så många som behöver dig, vilket kan göra mig obetydlig. Men jag tror (vilket kan vara en villfarelse) att du även behöver någon som du behöver, med detta inte sagt att det är jag - men sagt med förhoppningar om att det var jag och kanske kanske kanske (med ödets hjälp då då såklart) kommer att kunna vara jag.


VÅR

Det är vår. Underbara underbara vår. Jag brukar glömma bort vilka underverk solen gör under vinterhalvåret. Avfärdar det lite lätt med "vad för skillnad gör lite ljus och värme?". Sen så är man ju allmänt lite svart, svår och trött under vintern, vilket man såklart skyller på avsaknaden av solen, men för mig är det mest ditslängda ord - jag har ju glömt vad lite sol kan göra!

Men så fort det blir varmar och ljusare så minns jag igen. Och ack vad underderbart det är att bara gå i sol!

Jag är kär i solen, men inte när den kommer för nära för då blir jag röd, så småningom död.

RSS 2.0